Mengejar pelangi...........

Friday, January 8, 2010 - Posted by K.A.A at 8:29 AM

salam kalian,
pelangi????... pelangi itu sangat indah... cantik.. dan sememangnya menarik.. bagi putera.. pelangi itu adalah masa depan putera.. mengejar pelangi??... iya, mengejar msa depan.. putera sedaya upaya mencipta dan mewarnakan sendiri pelangi putera... mengejar pelangi bukan lah suatu perkara yang mudah.. perit dan sukar.. perlu melalui cabaran dan dugaan yang mendalam.. tapi laskar pelangi itu akan terbentuk cantik dgn warna2 yang sangat cerah kalau kita bersungguh-sungguh menciptanya..
kerna itu putera merasakan pelangi putera ad d hdapan dgn warna menarik.. namun kini, putera terpaksa mengejar pelangi itu sehingga cahayanya memancar ke hati dan kalbu sang putera.. menjadikan putera seorang yang berjaya mnjejaki pelangi sndiri....
wasalam....
Reactions: 
0 kata2 kau Links to this post

siapa garangan nya sang_putera???????

Wednesday, January 6, 2010 - Posted by K.A.A at 9:08 AM
salam syahdu pembuka coretan kepada kalian.......

Sang putera tahu, pasti ramai tertanya-tanya siapa garangan nya sang putera... putera juga manusia biasa seperti kalian... kalian sememang nya kenal sangat dgn putera... putera jgak org nya peramah... mmg bnyk kawan sang putera.. dri putera kcil smpai ke bsar putera bnyk mnjalinkan persahabatn.. tapi, buat masa ini putera belum bersedia untuk mendedahkan identiti sebenar sang putera... biarlah kalian tertanya-tanya??? unsur suspen kan sebahagian teknik penulisan... maka, harap2 kalian bersabar... nanti kalian pasti mengenali sang putera.. klue pertama dalam coretan hari ini.. putera seorang yang suka menyanyi... tapi putera kurang pada lagu inggeris.. putera mggemari lagu2 melayu... cari dan tekalah kalian, siapa sang putera sebenarnya??? kalau kalian tahu... pasti kalian tidak percaya akan identiti sbnar putera.. namun bagi putera memadai sekiranya kalian mengenali gaya penulisan sang putera.. sang putera mgharapkan makin ramai diantara kalian akan mengunjungi istana sang putera ini... kepada pengikut sang putera: hyena,ampal,kasyfur dan syafiq.. putera ucapkan terima ksih pada kalian.. putera harap laman istana putera ini akan menjadi laman pembacaan kalian... salam perkenalan dari sang putera....

sekian sahaja watikah coretan sang putera......
wasalam ya mulus dari hati yang tulus.....
Reactions: 
2 kata2 kau Links to this post

5 pendeta- pertapaan sang_putera

Tuesday, January 5, 2010 - Posted by K.A.A at 10:47 AM

assalamualaikum...............................
Ini gambar sang_putera bersama ahli 5 pendeta.. yang betudung hijau tue guru kelas sang putera.. Puan Shamsurina.. baik orangnya.. peramah, baik hati dan best.. kami rasa mcm kawan.. baik sangat.. tambah ngan kami anak2 nya dkt 5 pendeta nie.. dalam kelas sang putera ad ramai kawan iaitu eva, ejan, shima, fatma, aliff, zila, dk, akmam, lyla, yen, aisyah, cicak, mahdani, amri, anip, lyester, pele, izzat najmi, ampal dan kasy....
nie putera nak crita ckit2 pasal kawan2 sang putera.. first skali kakak kami plg tua skali @ along ialah ejan... tak single tau!!! dah berpunya... hahah.. orangnya garang lerr jgak.. tp baik.. huhu.. dia nie romantik glerr ngan abg *****.. haha.. tak bleh gtau.. then mcm bapa kita orang ialah akhmal@ ampal.... org nya happy go lucky dan lawak... tak kering gusi dibuatnya.. lpas tue mak cik internet kta org ialah faziana@ yen.. bnyk jgak gossip pnas dia.. haha... tak tau!!!! lpas tue pak lawak klas kta iaitu adam nabil @ encik pak mat poyo kmi nie btol lahh mcm budak2... ad sja prkara tak msuk akal di buat nya.. smpai plak zila@ wanita kuat klas kmi.. ini garang.. jgn main2.. nnt kna ngap tak tahu..huhu.. tp tak lah org nya gns luaran tpi lmbut dlman.. sampai plak aliff syafina... org nya tak lah pendiam sngat.. tp low profile la.. tak bnyk cerita.. ini cik pendiam kami, fatma.. susah nk dngr suara dia... diam jerr... ada berlian kot dlm mulut.. haha.. tp, diam2 ubi berisi.. org nya pandai tau.. skrg nie cik eva... dia umpama angah kita org la.. dia nie keja dia brlawak and menyumbangkan suara.. tp itu la bakat dia.. menyanyi.. saat2 exam pun bleh nyanyi..hahh.. wanita melayu terakhir di kelas kami cik akmam...diam dan lemah lmbut org nya.. tp bnyk pminat tau.. jdi rebutan..hahaa..then aisyah.. agak bising la jgak kalo dia bengang..haha.. tapi famous ngan sleng pahang dia..hahah.. kalau bersin...wanau'zubilah... satu labuan dengar.. hahaha... lpas nie.. mak datin kat klas kami.. kerja dia brsolek 24/7 dan bnyak angan2 ... sapa lagi!!! cik dk ooiiii... mengelamun ke.. senyum tk lekang dri bibir... tak pernah tak senyum walaupun sesaat ... lpas nie cik lyla... berangin org nya.. pantang maruah dicabar.... ada kmbar tau.. seiras.. nasib baek bleh beza.. shima@ shememore plak ganas orgnya.. kalo manas semua d hentaknya.. hahah..tp dia mpl kot.. suka kemas klas.. hahah..thanx k sheme.. next jejaka machoo kita.. lyester.. simple jerr orgnya.. tp huhu.. tagap.. next is qhairil@ cicak..kurus orang nya.. tapi otak geliga.. maklumlah add maths pnya pakar.. haha.. terbalik plak dgn ahli falsafah klas kmi nie.. kasy.. orgnya nie obses dkt bhsa kbngsaan... bhsa melayu dan sejarah.. keja dia dlm kls falsafah, ideologi dan cramah jerr..next is hanif.. org nya sempoi.. kadang blank.. tp pasal IT bnyk tau..ini playboy.. sakat pompuan jerr keja dia.. then adk kecil kelas kami, adzrie@ pele... kecil org bya.. kalo tngok.. kiut... tp maen bola.. huhu.. beckham pon terkedu tngok.. then kta tngok amri.. nie orang fantasi.. asyik game and dunia fantasi dia jerr.. tp basktball hebat yoe.. dia nie tak takut ap2 pon.. kamikaze.. hahah.. then mahdani.. nie slumber.. lngsung tak kisah.. yg pnting hidup.. org nya mmpu mencuit hati.. hahah.. kiut jgk orgnya.. tpi yg ini lg kiut.. izzat najmi.. orgnya sebut jerr makan.. hurm.. konfom nombor 1.. tapi main muzik bro.. jangan challenge... hebat.. power bro... tapi ubat bnyk.. mkan pon bnyk.. kertas pon dia mkn.. hahaha...
nie la sja pasal ckgu dan rakan sekelas sang putera.. harap2 kalian terhibur bca pasal rkan2 san putera.. nie mmg best.. klas form 5 paling happening.. untung sang putera dapat masuk kelas nie.. happy sentiasa hdup sang putera... rndu la putera dgn mereka.. hahaha..
inilah kelas paling best glerrrrrrr.....
bye... itu sja coretan al-kisah mengenai klas sang_putera......
sekian.... wasalam....
Reactions: 
0 kata2 kau Links to this post

kerabat rakan sang_putera

Monday, January 4, 2010 - Posted by K.A.A at 8:36 AM

salam.....
inilah wajah2 rakan sang_putera@ aq...
aq jmpa ngan dorang nie mula hidup brsama sbgai kwn d sm sains labuan pada 5 januari 2005 dan pada 8 dec 2009 kami berpisah membawa haluan masing2.. pada mulanya, kekok jga jmpa dorang nie.. first time kn.. ad dri sbh, ad dri srawak, dri labuan semestinya and dri smenanjung pon ad.. so first time jumpa, tak knal lg each other.. prngai lagi lah tak tau.. pada dasarnya form 1 dan form 2 sukar ckit.. msih bdak2 lg, so ad sja la bnda plik yg berlaku.. smakin dewasa, semakin matang kan.. akhirnya sya dapat rasakan time form 4 and form 5 bru org mengenali antara satu sma yg laen.. mksud sang_putera memahami sesama sndiri... satu peristiwa yang menarik untu dikongsi mengenai kerabat putera.. kalau nak cerita detail mgkin putera akan coretkan d laen lembaran.. kerana putera hari ini cuma mengisytiharkan kepada warga jelata bahawa sang putera ad kerabat rakan yang sangat seronok... sang putera pasti ketawa apabila satu demi satu peristiwa terlintas d kepala sang putera... sang putera rsa mereka kerabat kawan yang paling masyhur... itu lah sang putera akan coretkn lagi di lain lembaran.. namun kehodupan sang putera bnyk terlakar bersama mereka.. tidak kisah.. pahit atau manis kerana mereka rakan sang putera.. tngok muka mereka btol2, sngat hepi dan baek kn?? sang putera pon ad d antara mereka.. tp tak bleh nak ckp yg mna.. yg penting sang putera dalah orang yang paling bahagia ketika ini.. kerana sang putera di kelilingi oleh kerabat sahabat2 yang baik3 belaka...hahahaha... satu salasilah yang menarik kalau nak tahu lagi.. rajin2 lah datng ke istana sang putera nie... buka 24/7 untuk para jelata sekalian.. tak pernah tutup.. hrap2 jelata sekalian akan mnjadi pndgr setia di istana sang putera ini... dan sang putera pasti akan muncul dgn al-kisah2 yang laen... ini pasal sang_putera dan orang yang mengenalinya.. hahaha...
jumpa lagi dalam coretan seterusnya di lain lembran utk al-kisah seterusnya...
terima kasih sokong usaha sang putera..
wasalam, ikhlas dri sang_putera...
Reactions: 
0 kata2 kau Links to this post

kawan di mata ku... ialan sahabat

Posted by K.A.A at 7:11 AM
salam wahai teman,
mencari seorg kwn tak lah mudah... tp snang untuk berkenalan tapi tak mudah untuk berkekalan...haha.. aq tak tau ap perasaan aq sma atau tidak ngan korang.. aq sediakn satu sudut y special untuk kwn2 aq d hati aq..aq cukup mnjaga darjat seorg kwn.. pada mulanya tidak.. tp setelah menamatkan persekolahan di slh sebuah sekolah berasrama penuh di borneo aq mrasakan spt ad sesuatu yg hilang pada diri aq.. kawan!!! tmpat tue dh kosong.. sinyi, sepi, lenggang tak bersuara... mgkin khidupan 5 tahun d asrama mmbuatkn aq senang di dampingi rakan2... tapi aq tak dapat merasakan kepastian itu... cukup perit bagi aq ialah persengketaan dgn kwn yg teretus.. itu merupakan bala bg aq.. cukup sensitif bagi aq..sekiranya aq bergaduh ngan kawan2.. aq trtnya-tnya.. bodoh nya aq.. prinsip jangan sesekali melepaskan seorang kawan aq langgar jgak.. mmg teramat bodoh rasanya..tp prkara terjadi tak dapat dielakkan.. dh itu terjadi dan 1 kesilapan cukup besar bg aq.. kawan... kalau lah kamu boleh mendengar hati aq.. kamu akan tahu betapa aq sangat menghargai kamu... 'lagu suara ku berharap' umpama mmberi nafas bgi aq.. aq berharap suara hati aq mmpu berbicara kpd mereka btapa rndunya aq pada insan bernama sahabat...

suara ku berharap,
sampai padanya,
rasa hatiku......
itu lah laskar pelangi yang aq warnakan sndiri... namun aq merasakan ad benar pd kata 'kwn sejati mngharungi suka duka bersama' , 'tika duka ia penawar', tika suka dia pghibur...
tapi ini lah hdup... setiap pertemuan menjanjikan perpisahan.. itu satu tiket yang tidak dpt di batalkan.. kerna cortan persahabatan aq tidak terlakar dengan ceria.. pahit.. aq shja yg mengetahuinya.. namun akhirnya, musuh aq itu adlh shabat yang paling mulia bgi aq. kerna kmi melalui masa suka dan duka bersama.. so kmi lbh mengenali antara satu sma laen..aq cukup tegar merasakan semua perasaan ini... kerna pengalaman terbesar aq palajari di asrama... kwn bnyk mmberi insprasi nyata agar cekal, dewasa, matang seta menghargai yang laen... di situlah aku kata kn kawan insan yang mulia... sahabat..
dengarlah suara harapan aq... kamu yang terbaik bgi aq.. dan kmu antara guru pengalaman aq..
terima kasih ats segalanya.. aq berhrap hanya ajal dan maut shja yang mampu memisahkan kta..insyaallah persahabatan ini akan aq abdikan dlm karya ku suatu hari nanti..sebagai bukti kau SAHABAT aq... di sini aq brharap kmu tahu apa mksud ku yang nyata.... wasalam...
Reactions: 
0 kata2 kau Links to this post